Termékek Menü

Make 'N' Break

Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
5.790 Ft
Cikkszám: 44-3633

A játék célja

A kártyák építményeket ábrázolnak, ezeket kell a játékosoknak adott idő alatt felépíteniük. Minél sikeresebbek az építésben, annál több pontot érnek el.

Leírás és Paraméterek

Doboz tartalma:
1 óra
10 nagy építőkocka
60 építőkártya
1 dobókocka (1-es, 2-es, 3-as számokkal)
1 játékleírás

A játék célja

A kártyák építményeket ábrázolnak, ezeket kell a játékosoknak adott idő alatt felépíteniük. Minél sikeresebbek az építésben, annál több pontot érnek el.

Előkészületek

A dobókockát és az építőkockákat odakészítjük az asztal közepére. A legfiatalabb játékos kezd, bal oldali szomszédja pedig megkapja az órát.

Indulhat a játék!

Az óramutató járásának irányában haladva játszunk. A soron lévő játékos (az építőmester) maga elé veszi a tíz építőkockát és keze ügyébe helyezi a képpel lefelé néző kártyarakást. Ezután dob egyet a dobókockával. Bal oldali szomszédja beállítja az órán a dobott számot úgy, hogy benyomja a STOP gombot, majd az idő beállításához a tekerő jelzését a dobott számhoz igazítja. Amint az építőmester megadja a jelet a kezdéshez, bal szomszédja megnyomja az óra START gombját, az építőmester pedig belekezd az építésbe.

Az építés

Először is felcsapja a kártyarakás legfelső lapját és nyomban hozzáfog az ábrázolt építmény lemásolásához.
Ha a képen látható építmény kizárólag szürke kockákból áll, akkor az építőmesternek csupán a kockák megfelelő helyzetére kell ügyelnie. A színnek itt nincs szerepe.
Ha a kártyán színes kockák láthatók, akkor a játékosnak az építményt a színeknek megfelelő elrendezésben kell megépítenie.
Ha az építmény hibátlanul elkészült, de az óra még jár, akkor a játékos megfordít egy újabb kártyát és nekilát a következő építménynek. Ehhez valamennyi kocka újra a rendelkezésére áll.
A többi játékos közben felügyeli, hogy az építőmester hibátlanul építkezik-e. Ha tévedést vesznek észre, azonnal figyelmeztetik. Ilyenkor a hibát ki kell javítania, és csak ezt követően nyúlhat az újabb kártya után.

Figyelem! Gondoskodni kell arról, hogy mindig elegendő építőkártya álljon az építőmester rendelkezésére. Ha a kártyarakás fogyóban van, a már felhasznált kártyalapokat keverjük jól össze és újabb kártyarakásként helyezzük készenlétbe, még mielőtt a játékos hozzáfogna az építkezéshez.

Értékelés

Ha lejárt az idő, a játékos összeszámlálja már teljesített kártyáinak pontjait. Ezt a számot felírja magának egy papírra. A be nem fejezett építmény kártyáját nem értékeljük. Ezt a kártyát a többi, már lerakott lappal együtt a felhasznált kártyák rakására kell tenni. Az értékelés után az építőkockákat, az építőkártyákat és az órát is eggyel-eggyel tovább adjuk.

A játék vége

A játék akkor fejeződik be, amikor már minden játékos négyszer volt soron. Akinek a legtöbb pontja van, az számít a legjobb építőmesternek, egyúttal ő a játék nyertese.


Játék „kisebb” építőmesterekkel

Ha „profik” játszanak fiatalabb vagy gyakorlatlan játékosokkal, az építőkártyákat két rakásra osztjuk. Egyikben a kék számjegyű kártyák lesznek a fiatalabb ill. gyakorlatlan játékosoknak, másikban a piros számmal jelzett lapok a „profik” számára.
Az értékelés során ez esetben minden lap csak 1 pontot ér.

Fejleszti:

  • téri tájékozódás
  • figyelem, koncentráció
  • gondolkodás
  • problémamegoldó képesség
  • szem-kéz koordináció
  • önálló feladat megoldás
  • rész-egész gyakorlása
További képek

Vélemények

| 5 / 5 csillag!
2015. 09. 19.

Szuper jó játék! Ajánlom mindenkinek!
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő