Termékek Menü

Mesés Iskolaváró - munkafüzet

Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
3.200 Ft
Cikkszám: 28-201

Iskolaelőkészítő munkafüzet nagycsoportos ovisoknak és az első osztályt kezdő gyerekeknek.

Most ajándék ceruzafogóval!

Leírás és Paraméterek

Egy olyan munkafüzetet tart most a kezében, mely eredményesen hozzájárulhat a sikeres iskolakezdés feltételeihez. A munkafüzetet ezért elsősorban nagycsoportos óvodásoknak ajánlom, de sok segítséget nyújthat az első osztályosok fejlesztésében is.

Ebben a munkafüzetben olyan feladatokat kapcsoltunk a mesékhez, melyek hozzásegítik a kisgyermeket, hogy alapkészségei megfelelően fejlettek legyenek iskolakezdésre. Ehhez segít hozzá a :

  1. Mesehallgatás, értésellenőrzés: A mesélés hozzájárul a spontán szocializációhoz, fejleszti a gondolkodást a rendszerező képességet és az anyanyelvi készséget. A meséknek szerepe van a gyermekek érzelmi fejlődésében, viselkedési mintákat nyújt, és segít a szorongásoldásban. A meséléssel nagyon sokat tehetünk a gyermek beszédészlelésének, beszédértésének fejlődéséért. A többször meghallgatott mese visszaadásával fejlődik a gyermek emlékezete, relációszókincse.

  2. Vonalvezetési gyakorlatok: Ezek fejlesztik a szem-kéz koordinációt, a gyermekünk napról napra ügyesebben fogja használni a ceruzát.
    A gyermek akkor tud vonalközbe írni, ha a szemével úgy tudja követni keze mozgását, hogy közben nem a kezére, hanem a leírt szövegre néz. →A perifériás látását használja.

  3. Térben, síkban, időben való tájékozódás: A téri tájékozódásban a saját test a kiindulási pont. Első lépés tehát a testséma kialakítása. Ehhez segítség lehet, ha a „Méhecske és a galamb” c. mesében található „Hol szúrt meg a méhecske?” játékra többször visszatérünk.
    A téri irányok fejlesztése (bal-jobb) elengedhetetlen, mert a kialakulatlan téri tájékozódás olvasási nehézségekhez vezethet az iskolában.
    A síkbeli tájékozódás azért fontos, hogy a gyermek majd jól tájékozódjon a hármas vonalközben és ne tévessze össze az irányukban különböző betűket ( pl: b-d-p). A matematikában is gondok adódhatnak az iránytévesztésből. FONTOS! A bal-jobb irányok színezésénél mindig balról jobbra haladjunk egyesével, sorban. A színezés előtt és után „olvastassuk” el a gyermekkel az irányokat a sor elejétől kezdve!
    Az oldaliság kialakításának elősegítéseképpen javaslom, hogy minden oldal bal felső sarkába rajzolja oda a gyermek a bal oldalt jelző szívecskét!

  4. Észlelés. A sikeres tanulási teljesítmény eléréséhez minden észlelési folyamatnak a lehető legfejlettebb szinten kell mozognia. Ezt a képességet fejlesztik pl. a különbségkereső, hangkereső, rajzkiegészítő feladatok.

  5. Figyelem, emlékezet. A rögzíthető tartós figyelem fontos a sikeres iskolakezdéshez. Ezeket fejlesztik pl. a bővülő mondatok, koppintós játékok.

  6. Számolás. Barátkozunk a számok világával is: számlálások, mennyiség – számnév – számjegy egyeztetése és egyéb feladatok várnak a gyermekre.

  7. Mozgás. A motorium fejletlensége az idegrendszer éretlenségére utalhat, ami megnehezítheti a későbbi olvasás-, írás tanulását. Ezért a munkafüzetben sok, mozgással összekapcsolt mondókát találhatunk. Ezek a keresztezett mozgások pozitív hatással vannak a gondolkodási folyamatokra az idegrendszeri hálózat megerősítésére. Többször térjetek vissza a mozgásokra, és a mozgással kísért mondókákra.

 

További képek

Vélemények

5.00
1 értékelés
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Írja meg véleményét!
| 5 / 5 csillag!
2018. 12. 17.
Nagyon jó mesék, nagyon jó kérdésekkel és feladatokkal. Fantasztikus. Fejlesztő, játékos és tanulunk is egyben. Kár hogy nincs több ilyen könyv.