Termékek Menü

Swish

Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
5.290 Ft
Cikkszám: 44-3429
Családi játék, mellyel a térbeli gondolkodás is fejlődik!

Leírás és Paraméterek

A játék tartalma: 60 db átlátszó SWISH kártya, 1 db utazózsák, 1 db játékleírás

A Swish (a kosárlabdaháló hangja, amikor a labda csont nélkül a gyűrűbe hullik) egy szórakoztató családi játék, amely fejleszti a térbeli gondolkodást! SWISH-ed van, ha sikerül kettő vagy több kártyát egymásra tenned úgy, hogy a kártyákon lévő színes pöttyök mind egy-egy velük megegyező karikába kerülnek. Gondolatban forgasd el és helyezd egymásra az átlátszó kártyákat, találd meg az összeillőket, és kész a SWISH. Minél több SWISH-t találsz, annál több pontot szerzel!

A játék célja

Gyűjts kártyákat Swish-ek létrehozásával! Aki a legtöbb kártyát gyűjti össze, megnyeri a játékot.

Mi az a Swish?

SWISH-ed van, ha sikerül kettő vagy több kártyát egymásra tenned úgy, hogy a kártyákon lévő színes pöttyök mind egy-egy velük megegyező karikába kerüljön. A kártyákat forgathatod vagy fordíthatod, csak egy a lényeg: végül nem maradhat üresen karika és magányos pötty.
Játék közben ne feledd, minden összegyűjtött kártyáért pont jár, így minél több SWISH-t találsz, annál több pontot zsebelhetsz be!

Előkészületek

1. Keressetek egy vízszintes játékfelületet (pl. asztal), amely minden játékos számára jól látható!
2. Válasszatok a játékosok közül egy osztót, aki megkeveri a paklit!
Megjegyzés: lehetőleg világos színű felületet válasszatok, amelyen jól látszanak az átlátszó kártyákon található színes jelek.

A játék menete

1. Az osztó kiterít 16 kártyát az asztalra (4 sorban 4-4 lapot). Az utolsó kártya lerakása után „Mehet!" felkiáltással jelzi a játék kezdetét. Ekkor minden játékos elkezdheti megkeresni a SWISH-eket a kártyák között.
2. A játékosok nem érhetnek a kártyákhoz a SWISH-ek keresése közben! A megfelelő lapokat gondolatban kell forgatgatni/áthelyezni!
3. Ha egy játékos talált összeillő lapokat, akkor „SWISH!" felkiáltással jelzi ezt a többieknek.
4. A kiválasztott lapok megfelelő egymásra helyezésével kell bizonyítani, hogy a SWISH valóban érvényes.
5. Ha a SWISH érvényes, az érintett lapokat megkapja a játékos, a saját paklijába. Az osztó pedig új kártyákat húz az asztalra.
6. Ha a SWISH érvénytelen, a kártyák visszakerülnek a játékba. Büntetésként a játékosnak el kell dobnia egyet a korábban összegyűjtött lapjai közül egy dobó-pakliba – az ide kerülő lapok nem vesznek részt a további játékban. Ha a játékosnak nincs egy lapja sem paklijában, nem kell eldobnia lapot, és nem kap büntetést.
7. A játékosoknak meg kell várniuk, amíg ismét 16 kártya nem lesz az asztalon, mielőtt újabb SWISH-t kiáltanának – kivéve a játék végéhez közeledve, amikor elfogy az osztó-pakli, így mér nem lehet 16 lapot kirakni.
Megjegyzés: Ha minden játékos egyetért abban, hogy nem lehet több SWISH-t kirakni az asztalon lévő 16 kártyából, akkor az osztó elvesz az asztalról 4 lapot, majd a helyükre újakat húz. Az elvett lapokat az osztó-pakliba kell visszakeverni. Ez egy rendkívül ritka eset, ezért először agyon figyelmesen nézzétek meg az asztalon látható kártyákat.

A játék győztese

A játék véget ér, ha nincs több kártya az osztó-pakliban, és nem lehet több SWISH-t kirakni az asztalon maradt kártyákból. A legtöbb kártyát összegyűjtő játékos megnyeri a játékot!

Hasznos tanács
Érdemes megfigyelni a pöttyök és karikák elhelyezkedését a kártyákon! A kártyák úgy készültek, hogy az azonos színű pöttyök és karikák minden lapon ugyanazon a területen helyezkednek el. Minden lap 4 sorra és 3 oszlopra osztható fel:
A narancssárga karikák és pöttyök a középső két sor szélén találhatók.
A zöld karikák és pöttyök mindig a középső oszlop tetején és alján helyezkednek el.
A kék karikák és pöttyök a lapok négy sarkában lehetnek.
A lila karikák és pöttyök minden esetben a lapok közepén fordulhatnak elő.

Amikor egy SWISH-t keresel, figyelned kell, hogy minden színnek megtaláld a párját. Ha tudod, hogy a kártyák melyik részén keresd a különböző színeket, gyorsabban találhatod meg a SWISH-eket!

Különböző nehézségi szintek a játékban

Kezdő
A játékosok csak 2 lapból álló SWISH-eket gyűjthetnek, így a kezdő játékosok is megismerkedhetnek a játékkal, és hozzászokhatnak a lapok képzeletbeli forgatásához.

Esélykiegyenlítő
Ha a társaságban különböző gyakorlattal rendelkező vagy különböző korú játékosok vannak, könnyen kiegyenlíthetőek az esélyek: a gyakorlott játékosoknak legalább 3 vagy több lapból álló SWISH-eket kell találniuk, míg a kezdő játékosok bármennyi lapból alkothatnak SWISH-t.

Haladó
A gyakorlott játékosok játszhatnak akár úgy is, hogy csak a 3, 4 vagy 5 lapból álló SWISH-eket gyűjtik. A háromlapos változattal kezdve érdemes egyre magasabbra tenni a határt. A többi szabály változatlan marad: a kevesebb lapból álló SWISH-eket egyszerűen vissza kell keverni az osztópakliba.

Egyszemélyes SWISH
Az egyszemélyes változatban akár egyedül is gyakorolható a játék, fejlesztve a koncentrációs képességet. Az eredeti szabályoknak megfelelően próbáld a legrövidebb idő alatt a lehető legtöbb SWISH-t összegyűjteni! Használj egy stopperórát, és a következő alkalommal döntsd meg a legjobb eredményedet! Ha úgy érzed, már nem lehet több SWISH-t kirakni, cserélj 4 lapot a 16 közül, és folytasd a játékot addig, amíg már egyetlen SWISH sem marad az asztalon!
Ahogy egyre többet játszol, nehezítheted a játékot: keresd először csak a 3, majd a 4 lapból álló SWISH-eket. Ne feledd: egy SWISH akár 12 lapból is állhat!

További képek

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő