Mesés Iskolaváró - munkafüzet
Ár:
6.500 Ft
Cikkszám: | 28-201 |
Gyártó: | Okoskaland |
Iskolaelőkészítő munkafüzet nagycsoportos ovisoknak és az első osztályt kezdő gyerekeknek. Min. 15 db munkafüzet vásárlása esetén 15% kedvezményt adunk! |
Leírás és Paraméterek
Egy olyan munkafüzetet tart most a kezében, mely eredményesen hozzájárulhat a sikeres iskolakezdés feltételeihez. A munkafüzetet ezért elsősorban nagycsoportos óvodásoknak ajánlom, de sok segítséget nyújthat az első osztályosok fejlesztésében is.
Ebben a munkafüzetben olyan feladatokat kapcsoltunk a mesékhez, melyek hozzásegítik a kisgyermeket, hogy alapkészségei megfelelően fejlettek legyenek iskolakezdésre. Ehhez segít hozzá a :
-
Mesehallgatás, értésellenőrzés: A mesélés hozzájárul a spontán szocializációhoz, fejleszti a gondolkodást a rendszerező képességet és az anyanyelvi készséget. A meséknek szerepe van a gyermekek érzelmi fejlődésében, viselkedési mintákat nyújt, és segít a szorongásoldásban. A meséléssel nagyon sokat tehetünk a gyermek beszédészlelésének, beszédértésének fejlődéséért. A többször meghallgatott mese visszaadásával fejlődik a gyermek emlékezete, relációszókincse.
-
Vonalvezetési gyakorlatok: Ezek fejlesztik a szem-kéz koordinációt, a gyermekünk napról napra ügyesebben fogja használni a ceruzát.
A gyermek akkor tud vonalközbe írni, ha a szemével úgy tudja követni keze mozgását, hogy közben nem a kezére, hanem a leírt szövegre néz. →A perifériás látását használja. -
Térben, síkban, időben való tájékozódás: A téri tájékozódásban a saját test a kiindulási pont. Első lépés tehát a testséma kialakítása. Ehhez segítség lehet, ha a „Méhecske és a galamb” c. mesében található „Hol szúrt meg a méhecske?” játékra többször visszatérünk.
A téri irányok fejlesztése (bal-jobb) elengedhetetlen, mert a kialakulatlan téri tájékozódás olvasási nehézségekhez vezethet az iskolában. A síkbeli tájékozódás azért fontos, hogy a gyermek majd jól tájékozódjon a hármas vonalközben és ne tévessze össze az irányukban különböző betűket ( pl: b-d-p). A matematikában is gondok adódhatnak az iránytévesztésből. FONTOS! A bal-jobb irányok színezésénél mindig balról jobbra haladjunk egyesével, sorban. A színezés előtt és után „olvastassuk” el a gyermekkel az irányokat a sor elejétől kezdve!
Az oldaliság kialakításának elősegítéseképpen javaslom, hogy minden oldal bal felső sarkába rajzolja oda a gyermek a bal oldalt jelző szívecskét! -
Észlelés. A sikeres tanulási teljesítmény eléréséhez minden észlelési folyamatnak a lehető legfejlettebb szinten kell mozognia. Ezt a képességet fejlesztik pl. a különbségkereső, hangkereső, rajzkiegészítő feladatok.
-
Figyelem, emlékezet. A rögzíthető tartós figyelem fontos a sikeres iskolakezdéshez. Ezeket fejlesztik pl. a bővülő mondatok, koppintós játékok.
-
Számolás. Barátkozunk a számok világával is: számlálások, mennyiség – számnév – számjegy egyeztetése és egyéb feladatok várnak a gyermekre.
-
Mozgás. A motorium fejletlensége az idegrendszer éretlenségére utalhat, ami megnehezítheti a későbbi olvasás-, írás tanulását. Ezért a munkafüzetben sok, mozgással összekapcsolt mondókát találhatunk. Ezek a keresztezett mozgások pozitív hatással vannak a gondolkodási folyamatokra az idegrendszeri hálózat megerősítésére. Többször térjetek vissza a mozgásokra, és a mozgással kísért mondókákra.
Hasonló termékek
Vélemények

3 értékelés





Írja meg véleményét!
Anna
|

2021. 07. 22.
Mozgásfejlesztő pedagógusként építettem be a munkafüzet feladatait az óráimba. Imádták a gyerekek! Remélem lesz folytatása is!
Barbara
|

2021. 03. 11.
Köszönjük ezt a terméket! Kezdetben kicsit nehézkes volt rávenni kisfiamat a "munkára", de az idő előrehaladtával egyre jobban élvezte a feladatokat, a végére már egyenesen imádta!
Alíz
|

2018. 12. 17.
Nagyon jó mesék, nagyon jó kérdésekkel és feladatokkal. Fantasztikus. Fejlesztő, játékos és tanulunk is egyben. Kár hogy nincs több ilyen könyv.