Végtelen - képességfejlesztő tábla
Cikkszám: | 28-004 |
Leírás és Paraméterek
A kétoldalas eszköz minden korosztály fejlesztésére alkalmas! A feladatban összekapcsoljuk a kéz mozgását a beszéddel, gondolkodással. Fejleszti a szem-kéz koordinációt, a tér- irány érzéket, a síkbeli tájékozódást, a figyelmet, szókincset, szerialitást, intermodalitást, átfordítási képességet, keresztcsatornákat, gondolkodást, szókincs aktivizálást stb. Egyszóval a gyermek komplex fejlesztésére alkalmas!
Használat után enyhén nedves törlőkendővel töröljük át.
Árnyékos oldal:
Minden kör kezdetén mondja a gyermek, hogy melyik oldalon van éppen: bal ill. jobb.
Vízbázisú filctollal, folyamatos vonalvezetéssel halad a körökön kívülről befelé / belülről kifelé.
1. Feladat: A gyermek mondja, amit lát: bal, oroszlán, kutya, egy, jobb, négy, cica, ló, bal malac, vonat, jobb egér, kecske stb.
2. Nehezítjük a feladatot:
Az állatok és járművek esetében: Milyen hangot ad ki? (ordít, ugat, nyávog, nyerít, röfög, zakatol, cincog, mekeg, kelepel, sziszeg, brekeg, huhog, szirénázik.)
Számok esetében: A másik kezén mutatja is a számot.
További körök lehetnek: Mit eszik? Hol lakik? Járműveknél: Mit szállít? Ki dolgozik benne? Számoknál: koppintson egyet a másik kezével, mondja a kisebb / nagyobb számszomszédját.
3. További feladatok:
Több utasítás megadása:
Pl. Karikázza be pirossal a négylábú állatokat, zölddel pedig azokat, amik repülni tudnak.
Karikázzon be pirossal egy vadállatot, zölddel egy járművet.
Karikázza be pirossal, ami balra néz, zölddel, ami jobbra néz.
Karikázza be pirossal a legkisebb számot, zölddel a legnagyobb állatot.
Barchoba: Mire gondolok? (Pl. Háziállat, őrzi a házat.) stb.
4. Pici gyerekek filctoll helyett, kisautót is végigtolhatnak a pályán.
Betűs oldal:
Minden kör kezdetén mondja a gyermek, hogy melyik oldalon van éppen: bal ill. jobb.
Vízbázisú filctollal, folyamatos vonalvezetéssel halad a körökön kívülről befelé / belülről kifelé.
1. feladat: A gyermek mondja, amit lát: bal, té, három stb.
Név: Itt a saját nevét mondja.
Formák: Itt a színeket vagy formákat kérjük tőle.
2. Nehezítjük a feladatot:
A betűknél mindig az adott betűvel kezdődő szót kell mondani (de nem nevet!), nevet, csak a NÉV-nél mondhat a gyermek. Itt meghatározhatjuk, hogy fiú vagy lánynév legyen, illetve nagyobbak esetében kérhetünk híres embert: írót, költőt, történelmi személyt stb.
A betűknél kérhetünk még pl. igéket, mellékneveket, főneveket.
Számok esetében: páros vagy páratlan. Mondhatjuk a többszörösüket is, így a szorzótáblát is gyakoroljuk!
Színek esetében: Egy adott színű dolgot kell mondani: pl: piros: cseresznye, sárga: citrom, kék: tenger, zöld: fű.
3. További feladatok:
Több utasítás egyidejű megadása: Pl. Karikázza be pirossal a magánhangzókat, kékkel a páros számokat.
A gyermek hátára rajzoljuk az egyik betűt (esetleg annak írott változatát), ő pedig mutassa meg, melyik volt az.
Rendezze ABC sorrendbe a bal oldali körökön található betűket. Írjon mindegyik betűvel egy ehető dolgot vagy országot vagy híres embereket.
Gyűjtse ki az összes betűt, majd ezek felhasználásával alkosson szavakat.